On-line tržiště Allegro chce českým značkám pomoct oslovit nové zákazníky a růst
Začátkem května začala fungovat česká verze on-line tržiště Allegro. Jeden z největších internetových obchodů na světě přináší nové byznysové příležitosti i pro místní firmy. Platforma si Česko jako první expanzní zemi nevybrala náhodou, navazuje tak na loňskou koupi společnosti Mall Group a kurýrní služby WeDo.

Marcin Półchłopek Má téměř 20 let zkušeností s budováním značek, marketingem a obchodem. V současnosti má v Allegru na starosti péči o obchodníky a rozvoj nástrojů, které pro ně platforma vyvíjí. Skupina Allegro v současnosti zaměstnává přes sedm tisíc lidí, z nichž polovinu tvoří vývojáři a technologové. Półchłopek dříve pracoval ve společnosti Procter & Gamble, kde rozvíjel značky, jako je Gillette, Old Spice, Ariel a další, a to nejen ve střední Evropě, ale i globálně.
Za 24 let se Allegru dařilo raketově růst. U polských zákazníků je oblíbenější než Ebay, Amazon i AliExpress. Tržiště každý měsíc eviduje 22 milionů návštěv a každý měsíc na něm nakoupí 14 milionů zákazníků. Řadí se také mezi sto nejnavštěvovanějších webů na světě. Podle Marcina Półchłopka, který rozvíjí síť tuzemských prodejců, stojí za úspěchem několik zásadních věcí: široký výběr zboží, konkurenceschopné ceny, kvalitní zákaznický servis a podpora obchodníků.
S nedávným vstupem Allegra na český trh se nyní otevírají byznysové možnosti i pro tuzemské prodejce. „Chceme spolupracovat se všemi. S velkými obchodními sítěmi i drobnými prodejci, kteří nabízí třeba jen pár produktů. Pro ně je Allegro startovací dráhou, nemusí si dělat starosti s logistikou, marketingem ani platební bránou, to vše je součástí našeho řešení,“ popisuje manažer. Zajímavé produkty si podle něj najdou na platformě své zákazníky samy. Prodejce se na tržiště zaregistruje prostřednictvím formuláře, založením obchodního účtu a zalistováním produktů.
Vstupem do Česka umožňujeme českým obchodníkům rozšířit byznys a oslovit zákazníky, ke kterým by se běžně nedostali.
Marcin Półchłopek, manažer tržiště Allegro
Vstup na tuzemský trh byl spolu s vylepšováním doručování či nákupy na splátky v programu Allegro Pay jednou ze sedmi priorit pro tento rok. „Byla jen otázka času, kdy se s Allegrem pustíme do zahraniční expanze. S nákupem Mallu bylo přirozené, že s expanzí začneme právě na českém trhu, kde máme zázemí a byznys včetně kurýrní služby WeDo. To nám v mnoha ohledech rozjezd platformy v Česku usnadnilo,“ říká Marcin Półchłopek.
Podle zkušeného manažera je český e-commerce trh zajímavý a relativně veliký. „Deset milionů zákazníků, téměř 80 miliard korun v prodejích a stabilní perspektiva růstu. Zároveň tu není žádný velký hráč, který by provozoval internetové tržiště,“ hodnotí Marcin Półchłopek a dodává, že v Evropě Allegro zahrnuje 290 milionů nabídek zboží od 130 tisíc obchodníků.
Internetové tržiště Allegro je obrovský virtuální obchodní dům, kde mohou zákazníci nakupovat oblečení, krmiva pro zvířata nebo třeba elektroniku. „Mezi největší kategorie patří elektronika, dům a zahrada a auto-moto, kde máme vychytaný systém vyhledávání a zákazníci tak rychle najdou součástku, která pasuje do jejich auta,“ přibližuje manažer.
Jsme tak úspěšní, jak jsou úspěšní naši obchodníci
Mise Marcina Półchłopka a jeho týmu tkví v získávání prodejců, kteří se chtějí zapojit do chodu tržiště. Stará se i o to, aby obchodníci na platformě uspěli. „Bez obchodníků, kterým se daří, nemůžeme být úspěšní. Jsou pro nás stejně důležití jako spokojení uživatelé. Proto jsme vybudovali celý tým lidí, kteří zkoumají potřeby prodejců. Chceme vědět, co pro ně můžeme udělat, abychom je mohli dostat k nám,“ přibližuje manažer. Jeho tým tak pomáhá bořit překážky a řešit různé problémy, aby se obchodníci mohli soustředit na zalistování produktů, jejich zásoby a prodej.
Allegro v posledním roce investovalo do vývoje nástrojů, které prodejcům pomáhají s růstem jejich podnikání na českém i polském trhu. „Zjistili jsme, že většina stávajících prodejců má o expanzi do Česka zájem, většinou ale vnímají nějakou překážku. Hlavní bariéry se nám podařilo identifikovat, jedná se o případná nedorozumění vzniklá rozdílností jazyků, nákladnou logistiku a nejasnosti týkající se daní, administrativy a legislativy,“ zmiňuje Marcin Półchłopek.
Pro jednodušší a pohodlnější nákupy bylo tržiště přeloženo do češtiny. Zjednodušení se týká také logistiky, a to díky loňské akvizici české kurýrní služby WeDo a zároveň navázané spolupráci se Zásilkovnou, díky které se zboží z Allegra dostane do tisíců odběrných míst.
Allegro se českým zákazníkům muselo přizpůsobit
Tržiště Allegro sází na to, že v Polsku i Česku on-line nakupování raketově roste. „Česko je plné drobných e-shopů, každý malý byznys má svůj digitální obchod. Silnou fragmentací se stává, že každý obchod má jiné standardy pro zákazníky, a to může být pro kupující frustrující. Tržiště nám umožňuje nastavit standard pro všechny,“ zmiňuje Marcin Półchłopek.
Čeští zákazníci jsou velmi málo ochotní se pro nákup zaregistrovat. Víme, že registrace Čechy od nákupu často odradí. Proto jsme platformu předělali tak, aby se dalo snadno nakupovat i bez registrace.
Marcin Półchłopek, manažer tržiště Allegro
Vstupu na tuzemský trh předcházely analýzy a průzkumy o nákupních návycích českých zákazníků. „Mezi nejdůležitější aspekty on-line nakupování pro Čechy patří široký sortiment na jednom místě, dobré ceny a přehlednost e-shopu. Řadí se k nim také kvalitní zákaznický servis a rychlost dodání zboží,“ jmenuje Półchłopek.
Češi jsou v nakupování online podle Półchłopka velmi zběhlí. Lidé mohou na Allegru nakupovat bez přihlášení, s registrací však mají přístup k historii objednávek a mohou uložit své platební karty či dodací adresy pro další nákupy. Zákazníci se mohou připojit také k programu Smart!, který nabízí dopravu i vrácení zboží zdarma. „Díky této výhodě jsme před lety v Polsku markantně vyrostli, to samé si od toho slibujeme v Česku,“ vysvětluje manažer. Další kroky Allegra povedou do zemí, kde už prostřednictvím značek Mall působí, tedy na Slovensko, do Maďarska, Slovinska a Chorvatska.

Začněte prodávat na Allegro.cz s 0% provizí do konce září
Allegro má miliony návštěvníků, díky kterým můžete svému podnikání pomoci k vyšší návštěvnosti a prodejům.
Založení i vedení účtu je na Allegru zdarma.
Logistické řešení i platební metody jsou součástí systému tržiště, prodejci i zákazníci tak využívají doručovacích služeb za výhodné ceny.