Další pobočky a co nejlepší možný servis. To je pro nás nejdůležitější, říkají zakladatelé sítě Max Fitness
Flora, Bílá Labuť nebo Chodov – to jsou některé ze sedmi pražských poboček stále se rozšiřující sítě Max Fitness. Majitelé budují jak nové pobočky svého řetězce, tak i převlékají do svých barev již zavedená fitness centra. S dalším rozrůstáním v hlavním městě rozhodně přestávat nehodlají.
Radim Hovorka je absolvent plzeňského sportovního gymnázia a celoživotní sportovec. S fitness však začal až v pozdějším věku. Následně absolvoval trenérský kurz a trénování měl jako koníčka. Bavit ho ale začalo natolik, že své předešlé zaměstnání opustil a v roce 2016 začal v tomto oboru podnikat. Dnes se svým společníkem Petrem Štruncem spoluvlastní řetězec MAX FITNESS.
Do dalších měst zatím podnikatelé expandovat neplánují, ale s jejich dalším rozrůstáním v hlavním městě majitelé sítě Max Fitness rozhodně přestávat nehodlají. „Pokud například developeři, kteří v Praze připravují své projekty, hledají stabilního partnera, ať se nám neváhají ozvat. Pro naše potřeby jsou vhodné obzvlášť prostory nad tisíc metrů čtverečních, rádi bychom letos našli další tři až čtyři vhodná místa,“ říká Hovorka.
Při otevírání nových poboček využíváme vlastní finanční zdroje. Zisk se snažíme opět investovat do sítě fitness center. A to ať už do otevírání nových míst nebo inovací v těch stávajících.
Radim Hovorka, spolumajitel Max Fitness
Majitelé sítě fitness center vloni investovali do rozšíření své pobočky v Bílé Labuti. Cvičební plocha se zásadně zvětšila a spolu se zázemím, saunou a relax zónou nyní zabírá téměř 3 000 metrů čtverečních. Nově pak podnikatelé část fitness centra vyčlenili výlučně ženám. „Rozhodli jsme to udělat na základě postřehů od našich trenérek. Je spousta žen, které cítí z různých důvodů ostych nebo prostě nechtějí cvičit společně s muži, ale i tak na sobě hodlají zamakat. V naší Ladies fitness zone se cítí dobře,“ vysvětluje Hovorka.
Že má každý zákazník ve fitku trochu jiné potřeby a preference, je podle spolumajitele fitness sítě jednou z výzev tohoto byznysu. „Provozovat fitko je nákladné. Už samotná stavba, nákup strojů, ale i tím, že zaměstnáváme spoustu lidí. Navíc musíme vyhovět širokému spektru zákazníků, z nichž má každý jinou motivaci a jiné cíle, proč k nám chodí,“ přibližuje podnikatel specifika svého oboru.
V každé z poboček jako doma
Káva před cvičením nebo půjčení ručníku zdarma, sauna v rámci vstupu či příjemné prostředí. To jsou některé z výhod, kterými se chce Max Fitness odlišit od konkurence. Podle Hovorky se také snaží, aby se jednotlivé pobočky od sebe navzájem lišily co nejméně, a zákazníci si tak připadali vždycky „jako doma“.
Majitelé jsou přesvědčeni, že cítit se ve fitness centru dobře je důležité hlavně pro nováčky, kteří se cvičením teprve začínají. „Bez ohledu na velikost pobočky se snažíme, aby u nás lidé nebyli z prostředí nervózní. Celkově si zakládáme na bližších vztazích a tvorbě komunit,“ říká Hovorka. Dodává, že cvičící, kteří se potkávají pravidelně v určité dny, často navážou bližší vztah a následně se ve cvičení třeba i podporují.
Další službou, kterou síť Max Fitness svým zákazníkům nabízí, jsou takzvané průchozí permanentky, tedy „multiclub“. „S jedním členstvím je možné navštívit všechny naše pobočky. Vycházíme z naší praxe a na datech vidíme, že to zákazníci využívají,“ říká. Lidé tak mohou například chodit do fitness centra jak v blízkosti svého bydliště, tak i zaměstnání.
Svým zákazníkům by majitelé rádi nabídli i další služby související s péčí o tělo. Měly by mezi nimi být například masáže, manikúra, kadeřnictví nebo výživové poradenství. Hledají proto jejich provozovatele. „Mohli by těžit z naší síly. Naší velkou výhodou je třeba vysoký počet sledujících na sociálních sítích, který nám dělá radost,“ dodává Hovorka.
Nejnovější pobočka Max Fitness v OC Atrium Flora
Když se nedá nic dělat
Ne vždy ale šlo všechno tak, jak si majitelé představovali. Období, na které vzpomínají neradi, je to covidové a s ním spojené restrikce. Fitness centra zůstávala dlouho uzavřená a patřila k těm nejpostiženějším podnikům. „Byl to hrozný pocit zoufalství a bezmoci. Celkově jsme měli zavřeno snad 18 měsíců. A nemohli jsme dělat vůbec nic, jenom čekat,“ vzpomíná Hovorka.
Na covidové pandemii ale Hovorka vidí i jednu pozitivní věc. „Lidé si uvědomili, jak je cvičení pro zdraví důležité. Spousta z nich viděla, že právě ti, kteří aktivně sportovali, byli nejméně ohroženou komunitou. A myslím si, že teď v postcovidové době se to projevuje. Nejde o to připravovat se na soutěže nebo držet nesmyslné diety, ale udržovat nějaký zdravý balanc,“ vysvětluje. Dodává, že rozrůstající se cvičící komunita, například v zaměstnání, s sebou pak samozřejmě strhává další zájemce.
Máte rádi vysoký standard? Staňte se i vy klientem sítě fitness center Max Fitness
Pobočky v Praze, Plzni a na Kladně
Příjemné prostředí a kvalitní servis
Prověření trenéři se zkušenostmi
Sauna a relaxační zóna na každé pobočce